петак, 22. мај 2015.

Slatko od divljih i pitomih jagoda

Sezona jagoda uveliko je počela.
Bralo se i  kod mene na placu, bilo ih je u izobilju, pa se kuvalo slatko, ostavljale su se za zimu, ali se i ručkalo.
Ubrala sam i malo divljih, a pošto ih nije bilo dovoljno skuvala sam slatko od divljih i pitomih jagoda.
Potrebno je:
1/2kg. divljih jagoda
1/2kg. pitomih jagoda
1kg. šećera (ja sam stavila 800gr.)

Postupak pripreme:
Jagode očistiti od peteljki i oprati ih.
U veliku i duboku šerpu sipati šećer, preliti vodom, tek toliko da šećer ogrezne staviti na ringlu da provri a zatim staviti jagode.
Pustiti da provri, a onda malo smanjiti temperaturu i kuvati.
Ne mešati, samo malo protresti šerpu i povremeno skidati penu.
Slatko je kuvano kad je sirup dovoljno gust kad iz kašike pada u krupnim teškim kapima ili ako stavite kašiku sirupa na tacnu, ostavite da se malo ohladi, a onda vrhom kašike pravite liniju i linija ostaje.
Kad je kuvano (otprilike treba 30 minuta), skloniti sa ringle, pokriti vlažnom krpom i ostaviti da odstoji 10-12 sati na sobnoj temperaturi.
Slatko sipati u čiste i suve tegle i dobro zatvoriti.


Нема коментара:

Постави коментар